Kontor/Administration

2019-04-12

Produkt och priskoordinator inom bilbranschen sökes!

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2019-05-12 | 15 dagar kvar

      Är du en administrativ stjärna med siffersinne och analytiskt lagd? Gillar du även att arbeta i system som kräver ett öga för detaljer? Då kan vi ha rätt tjänst för dig!

      Företaget 
      Vår kund är ett helägt dotterbolag inom en stor internationell koncern inom bilindustrin som har verksamhet i 65 länder. Den svenska verksamheten har kontor norr om Stockholm, i Uppland Väsby där ca. 75 anställda arbetar i nya fräscha lokaler som är utformade utefter deras verksamhet. Nu söker vi en medarbetar i rollen som koordinator inom avdelningen Product & Price.

      Tjänsten
      Du kommer att i rollen som produkt och priskoordinator att stötta avdelningen med administrativa arbetsuppgifter för att säkerställa bl.a. modellflöden. Du kommer dagligen att arbeta i deras affärsstödssystem AX för att kunna säkerställa att alla artiklar och priser är uppdaterade och ta action ifall avvikelser uppstår. Andra arbetsuppgifter kan bestå av att se över fakturor, hantera bilförsäkringar och hantera vissa tullfrågor samt säkerställa att man följer rådande lagar och regelverk.

      Du kommer ha en viktig roll med många kontaktytor, både internt och externt så därför söker vi en person som också har lätt för att ta människor och agera servicemedvetet och känner sig bekväm med att även kommunicera på engelska. Vidare ser vi att du gärna har erfarenhet av att arbetat med analytiska och numeriska arbetsuppgifter och har god systemvana. Har du dessutom arbetat inom fordonsbranschen eller en ekonomirelaterad roll, ser vi det som meriterande.

      Detta är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via Placera Personal. Intentionen är, om båda parter är nöjda, att efter sex månader övergå till fast anställning hos kundföretaget. 

      Kvalifikationer
      För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:

      • Tidigare erfarenhet inom administration/ekonomi
      • Erfarenhet inom fordonsbranschen är meriterande
      • Innehar körkort
      • Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
      • Goda kunskaper i MS Office, särskilt i Excel

      Arbetstid/Varaktighet
      Heltid - 08.00-16:30 med möjlighet till flex
      Start omgående - tillsvidare.
      1000 timmar (motsvarande 6 månader) som konsult. Därefter fast anställning hos kundföretaget.

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord:  produkt och priskoordinator, koordinator, administratör, bil, bilbranschen, Upplands Väsby