Kontor/Administration

2018-12-07

Projektkoordinator för rekrytering till BrandFactory

Stockholms län Tillsvidare 2019-01-04 | 24 dagar kvar

      Har du erfarenhet av en koordinerande roll och vill vara en del av ett engagerat och innovativ företag? Då kan tjänsten som projektkoordinator vara något för dig!

      Företaget
      BrandFactory är din totalleverantör av visuell kommunikation, varumärkesprofilering och design för varumärkesägare och butikskedjor. Traditionella skyltar, digitala skyltar, fordonsreklam, foliering, fasadskyltar, fordonsdekorer, evenemang, utställningar, mässor och trycksaker:
      Vi tar hand om allt från design till leverans och gör din dröm till verklighet.
      BrandFactory har en omsättning på cirka 1 miljard kronor och sysselsätter cirka 480 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge. Bolaget ägs av riskkapitalbolaget Accent Equity sedan samgåendet 2016 med Ineko Group. Våra svenska kontor finns i: Farsta, Årsta, Albyberg, Upplands Väsby, Linköping, Göteborg, Falun och Torsby. Till kontoret i Upplands Väsby söker vi nu en projektkoordinator.

      Tjänsten
      Som projektkoordinator tillhör du ett team som tillsammans arbetar med olika projekt för kunds räkning. Projekten kommer vara i varierande storlek och dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att inhämta kostnadspriser, orderläggning, koordinering av projektets externa resurser, bygglovsansökningar samt fakturering. Du arbetar i nära samarbete med kund och fabrik för att säkerställa att projektet går framåt, styr montage, sköter faktureringen samt genomför inköp till projekten. Vidare följer du upp administrativa rutiner och stöttar upp projektledarna i det dagliga arbetet. Har du tidigare branscherfarenhet så är det givetvis ett plus i den här rollen men inget krav. 
      För denna tjänst blir rekryterad av BrandFactory och kommer tillhöra deras kontor i Upplands Väsby.

      Kvalifikationer
      För att passa in i rollen som projektkoordinator ser vi att du har följande bakgrund

      • Du har tidigare arbetat i en administrativ/koordinerande roll.
      • Du har erfarenhet av order- och/eller fakturahantering.
      • Du har god affärs- och systemvana
      • Du har mycket goda kunskaper i Excel
      • Meriterande om du har kunskaper inom ekonomi
      • Meriterande om du har tidigare erfarenhet av branschen 

      Personligt
      För att trivas i rollen som projektkoordinator så är du serviceinriktad, nyfiken och har en god samarbetsförmåga. Du är driven, gillar administrativt arbete och planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du kan hantera flera processer samtidigt, tar gärna egna initiativ och är flexibel inför nya situationer och arbetsrutiner. Vidare trivs du dessutom med att arbeta i högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik.

      Arbetstid/Varaktighet
      Rekrytering
      Heltid (40h/v)
      Start: Omgående alt enligt överenskommelse
      Placering: Upplands Väsby

      Intresse för tjänsten?
      Sök tjänsten redan i dag. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

      Placera Personal som rekryteringspartner
      Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

      Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktorer som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.