Ekonomi/Bank/Finans

2019-03-07

Redovisningsansvarig till stort medieföretag

Stockholms län Visstid (3-6 månader)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

    Är du vass inom redovisning och vill arbeta som redovisningsansvarig på ett stort medieföretag i framkant? Då kan du vara den vi söker till vårt trevliga kundföretag!

    Tjänsten
    Till vårt trevliga kundföretag som är ett av Sveriges största medieföretag söker vi nu en redovisningsansvarig. Du kommer arbeta med redovisning ur ett helhetsperspektiv och självständigt ansvara för bokslutsprocessen i samarbete med ekonomiteamet på 5 personer. Du rapporterar till CFO och kommer sitta i trevliga lokaler på Stureplan i Stockholm. Tjänsten gäller ett konsultuppdrag på heltid på 3-5 månader, där du anställs av Placera Personal och arbetar som konsult hos vår kund. För rätt person finns chans för förlängning eller överrekrytering till vårt kundföretag.

    Följande uppgifter förekommer i rollen som redovisningsansvarig:

    • Löpande bokföring, kvalitetssäkra kund- och leverantörsreskontra
    • Upprätta månads- och årsbokslut samt årsredovisning
    • Hantera moms- och skattedeklarationer
    • Lagerredovisning
    • Avstämning av lönerelaterade kostnader
    • Nära samarbete med Business Controller gällande analys och uppföljning
    • Compliance och internkontroll
    • Förbättra existerande rutiner och processer inom ekonomiavdelningen
    • Kontakt med revisorer och myndigheter

    Kvalifikationer
    Följande kvalifikationer ser vi som lämpliga:

    • Du har Civilekonomutbildning eller motsvarande
    • 3-5 års erfarenhet från självständigt redovisningsarbete, gärna på ett internationellt bolag
    • Erfarenhet av att arbeta med legala redovisningsfrågor och övriga regelverk
    • Goda kunskaper i Excel och har du erfarenhet av SAP är det mycket meriterande
    • Svenska och engelska flytande i tal och skrift

    Personligt
    Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en självständig person med god samarbetsförmåga och som tar stort ansvar för ditt arbete. Vidare är du strukturerad och noggrann, detaljorienterad samtidigt som du har en god överblick. Du har en god analytisk förmåga, är effektiv och serviceinriktad.

    Företaget
    Vårt kundföretag är verksamma inom medie- och reklambranschen, är börsnoterat och är cirka 13 000 anställda i 75 olika länder. Det är ett snabbväxande företag som ständigt utvecklas till följd av nya etableringar. I Sverige är de cirka 80 anställda.

    Bli en av oss
    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.