Ekonomi/Bank/Finans

2019-05-07

Redovisningsassistent inom el och energibranschen

Stockholms län Visstid (3-6 månader)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Vill du arbeta i en stor organisation inom el och energibranschen? Just nu söker vår kund i Solna en redovisningsassistent!

      För vår kund söker vi en redovisningsassistent som kommer att arbeta med hantering av transaktionsbaserade Treasury Services activities för att hantera likviditetsflöden inom affärsområdet.

      Arbetsuppgifter:
      I rollen som redovisningsassistent kommer du bland annat att ha följande arbetsuppgifter:

      • Hantera brådskande manuella betalningar
      • Interna och externa transaktioner
      • Kortsiktiga likviditetsprognoser
      • Hantera kontakter mot banker
      • Säkerställa processer och policys samt stödja utvecklingen av redovisningsprocesser och system
      • Bidra till bra relationer och ge god service mot interna och externa kunder samt leverantörer
      • Viss administration av betalningssystemet

      Kvalifikationer
      För att passa in i rollen som redovisningsassistent ser vi gärna följande erfarenhet:

      • Utbildning på högskolenivå eller motsvarande
      • Erfarenhet av att arbeta med finansiella processer
      • Mycket goda kunskaper av treasury
      • Goda kunskaper av att arbeta i SAP
      • Goda kunskaper i Microsoft Excel
      • Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska

      Som person är du noggrann, ansvarsfull och driven. Du är självgående i ditt arbete samtidigt som du är en teamspelare. Du har en öppen inställning till förändring och är bra på att arbeta proaktivt och lösningsorienterat. Vi ser också att du är en serviceinriktad person som har en hög stresströskel och trivs bra i en stor organisation.

      Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!

      Denna position är säkerhetsklassificerad och därför kommer en bakgrundskontroll av konsulten att ske före presentation till kunden.

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Arbetstid / Varaktighet: Heltid 40 tim/vecka, start omgående - konsultuppdrag tom 2019.10.31

      Lön: Enligt överenskommelse 

      Sökord: Redovisningsassistent, SAP, Treasury, Excel