Ekonomi/Bank/Finans

2018-03-28

Redovisningsekonom till stort företag i Södertälje

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

    Är du en duktig redovisningsekonom med stark IT-kompetens? Vi söker för ett längre konsultuppdrag till en av våra kunder en erfaren ekonom till stor koncern inom bilbranschen.

    Tjänsten
    Vår kund är verksam inom bilbranschen och har anläggningar på flera platser i Stockholm. I tjänsten som redovisningsekonom kommer du ingå i en redovisningsavdelning och bli en del av en större ekonomiavdelning på huvudkontoret i Södertälje. Ekonomiavdelningen kommer framöver genomföra ett spännande projekt för att byta ut sin systemmiljö samt bedriver ett förändringsarbete vad avser både system och redovisningsstandards. Då ordinarie person för denna tjänst ingår i projektet behöver företaget nu förstärka avdelningen med en erfaren redovisningsekonom med stark IT-kompetens. Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt och sträcker sig fram till årsskiftet.

    Arbetsuppgifter
    I rollen som redovisningsekonom har du bland annat följande arbetsuppgifter:

    • Bokföring
    • Avstämningar av konton
    • Analys och rapportering av konton
    • Bokslutsarbete enligt både svensk redovisningsstandard och IFRS
    • Viss teknisk utredning av interna integrationer
    • Dokumentation av processer och utveckling/optimering av dessa 
    • Säkerställa att processer fungerar i de uppdaterade ekonomisystemen

    Kvalifikationer
    För att passa i rollen som redovisningsekonom ser vi följande bakgrund som lämplig:

    • Examen inom företagsekonomi eller motsvarande
    • Flera års erfarenhet inom redovisning (gärna inom ett stort och/eller internationellt företag)
    • Erfarenhet av redovisning både enligt IFRS-reglerna och enligt svensk redovisningspraxis
    • Avancerad användare av Excel
    • Erfarenhet av olika ekonomisystem och systemintegrationer
    • Erfarenhet av stora datamängder
    • Flytande engelska i tal och skrift

    Personliga egenskaper
    Som person är du kommunikativ, har en positiv grundinställning samt är en lagspelare men arbetar också bra självständigt. Du trivs på en arbetsplats med hög förändringstakt och en miljö med många uppdragsgivare, flera språk, ett brett spann av arbetsuppgifter och dagliga utmaningar! Du drivs av att hitta effektiva lösningar samtidigt som du förstår att man i en stor koncern också måste anpassa sig till de krav och riktlinjer som kommer centralt. Det är även viktigt att du respekterar deadlines, prioritera både tid och arbetsuppgifter samt ha förmåga att självständigt leda projekt.

    Intresse för tjänsten?
    Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan! 

    Bli en av oss
    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.