HR/Lön

2019-09-26

Rekryterare till Siemens i Solna - Ta chansen!

Stockholms län Visstid (3-6 månader) 2019-10-25 | 1 dagar kvar

      Har du erfarenhet inom rekrytering och search och söker en ny utmaning? Tycker du att Siemens är lika spännande som vi tycker? Då kan vi ha rätt tjänst för dig!

      Siemens är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalisering i mer än 165 år. Företaget är verksamt i mer än 200 länder, med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Arenastaden, Solna.

      Tjänsten
      Vi söker nu för Siemens räkning en vass rekryterare med start omgående! Detta är en unik möjlighet för dig som tidigare arbetat med rekrytering och search och vill vill ta dig an ett spännande uppdrag på ett av Sveriges populäraste bolag. I rollen som rekryterare kommer du självständigt arbeta med rekrytering inom kompetensområdet säljare, tekniker, ingenjörer, projektledare inom industri och fastighetsautomation. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och som förväntas pågå fram till sista februari med goda möjligheter till förlängning.

      Arbetsuppgifter
      I rollen som rekryterare har du bland annat följande arbetsuppgifter:

      • Självständigt driva fullständiga rekryteringsprocesser inkl search
      • Hantera stora kontaktytor med såväl interna medarbetare och potentiella kandidater
      • Ansvara för administrativa arbetsuppgifter som tillhör rekryteringsområdet
      • Bidra till företagets employer branding arbete

      Kvalifikationer
      För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:

      • Du har ansvarat för samtliga delar i rekryteringsprocessen
      • Erfarenhet av rekrytering/search gärna inom ingenjör/teknikområdet
      • Mycket goda/Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
      • Erfarenhet av att genomföra presentationer och har god förmåga att kommunicera dina resultat

      Personliga egenskaper
      Som person är du utvecklingsinriktad och har ett stort driv. Du har en utpräglad förmåga att skapa och utveckla relationer, en förtroendeingivande och professionell approach samt ett prestigelöst och genuint intresse för människor. Då teamet du kommer att tillhöra har ett starkt samarbete tror vi att du är en lagspelare som bidrar med engagemang och kompetens. rollen kräver att du trivs i att arbeta med flera processer parallellt. Vi ser mer till din personlighet, kompetens och förmågor än antal års erfarenhet.

      Arbetstid/Varaktighet
      Heltid
      Start i mitten av oktober- sista februari 2020 med goda möjligheter till förlängning

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.