Försäljning/Marknad

2018-04-11

Säljassistent till People´s Choice - rekrytering!

Stockholms län Tillsvidare 2018-05-10 | 18 dagar kvar

      Vill du jobba i en ansvarsfull roll där ditt arbete kommer generera framgång för bolaget och samt arbeta i en stödjande funktion? Då ska du arbeta hos vår härliga kund!

      Företaget
      Är du en person som gillar när det händer saker och när ingen dag är den andra lik? Är du en som faktiskt levererar upp till klassikern att gilla att ha många bollar i luften? Vill du jobba med varumärken så som Celsius, Fast Sports Nutrition och CocoVi? Då är People´s Choice din nästa arbetsgivare!

      Tjänsten
      Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. På kontoret på Kungsholmen sitter idag ca. 25 personer med olika fokusområden såsom sälj, marknad och ekonomi. Rollen som säljassistent innebär bland annat att du kommer vara den som assisterar och underlättar för företagets säljare och framförallt stötta företagets två Key Account Managers i deras dagliga arbete för att bidrar till att möjliggöra fler affärer. 

      Som säljassistent kommer du dessutom vara ansvarig för deras CRM-verktyg Genero, detta kan bl.a. innebära att se till att kundregister, artiklar och kampanjer är uppdaterade och inlagt korrekt. Sedan kommer viss rapportering och annan tillhörande administration även ingå i denna roll. Detta avser en direktrekrytering till vår kund på heltid.

      Arbetsuppgifter
      Som säljassistent hos People´s Choice har du bland annat att arbeta med att:

      • Assistera och stötta företagets Key Account Managers
      • Supportera resten av säljteamet med säljorienterad administration
      • Ansvara för kund- och försäljningsuppgifter i CRM-systemet Genero
      • Rapportering och avisering enligt ECR
      • Proaktivt hjälpa säljteamet med övrigt kontorsarbete

      Kvalifikationer

      • God kommunikativ förmåga samt organisationsförmåga med stark känsla för detaljer
      • Erfarenhet av CRM verktyg
      • Mycket goda kunskaper i Office-paketet
      • Kundorienterad med en god förmåga att bygga och underhålla relationer via telefon och e-post
      • Du har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift och då främst på svenska

      Personligt
      Vi söker dig som vill vara med och bidra till att skapa långsiktiga kundrelationer. Du trivs med att arbeta med telefon och mail som närmsta verktyg och att kommunicera med olika typer av människor. Du ser till kundnyttan och vill vara en del av ett ambitiöst team. För att trivas i denna roll är du serviceinriktad, prestigelös och har en god samarbetsförmåga. Vidare är du är driven, gillar att arbeta administrativt samt att vara delaktig i flera olika processer. Du trivs att arbeta i högt tempo i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik och gillar att strukturera upp och hålla ordning på saker och ting.

      Intresse för tjänsten
      Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!

      Placera Personal som rekryteringspartner
      Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.
      Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktor som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.


      Sökord: sales support, säljadministratör, säljassistent, säljkoordinator