Kontor/Administration

2018-10-10

Servicekoordinator med tekniskt intresse

Stockholms län Tillsvidare 2018-11-04 | 18 dagar kvar

      Är du en driven och flexibel person som har tidigare erfarenhet av kundservice? Då kanske du är vår kunds nya servicekoordinator!

      Vår kund arbetar inom den marina världen där den största inriktningen är fartyg. De arbetar med att marknadsföra och utveckla produkter och system inom navigation, miljö och säkerhet. På kontoret i Henriksdal, Nacka arbetar idag 16 personer och du kommer ha ett nära samarbete med ytterligare en servicekoordinator. Du får här möjlighet att arbeta i en varierande roll på familjärt men internationellt företag där det finns goda utvecklingsmöjligheter. 

      Tjänsten
      I rollen som servicekoordinator arbetar du brett med både service och administration. Tjänsten är på heltid med start omgående. Du kommer initialt arbeta som konsult via Placera Personal med förhoppning att gå över i en anställning hos vår kund efter 6 månader.

      Arbetsuppgifter
      I tjänsten som servicekoordinator har du bland annat följande arbetsuppgifter:

      • Svara på samtal och mail från kunder rörande service- och garantiärenden
      • Hantering av fodringar på service samt utfärda certifikat
      • Viss fakturering
      • Enklare tekniskt stöd samt beställa reservdelar
      • Administration

      Kvalifikationer
      För denna roll söker vi dig som har följande bakgrund:

      • Tidigare arbetat med kundsupport / kundservice
      • Tidigare erfarenhet av administration
      • God systemvana
      • Intresse och/eller erfarenhet inom teknik 
      • Talar och skriver engelska och svenska flytande, då det krävs i rollen

      Personligt
      För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, orädd och driven. Du trivs i en miljö där det händer mycket, har en god kommunikativ förmåga samt gillar att ha många processer igång. Vidare är du ansvarstagande, strukturerad och bidrar med en positiv attityd.

      Arbetstider/Varaktighet
      Heltid, 40 h/v.
      Start: Omgående.
      Du blir anställd som konsult via Placera Personal med förhoppning att gå över i en anställning hos vår kund efter 6 månader.

      Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då vi arbetar med ett löpande urval. Välkommen in med din ansökan. 

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: service, kundservice, support, koordinator, administration, administratör, servicekoordinator, teknik, teknisk