Kontor/Administration

2019-07-12

Serviceminded stjärna till företag i Täby

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2019-08-09 | 23 dagar kvar

      Är du en rådgivande och administrativ person som älskar att ge god service? Då kan vi ha rätt tjänst för dig!

      Vi söker dig som är serviceminded, älskar att ha många bollar i luften och som vill jobba i en roll som innefattar både service och administration. Denna tjänst är en servicesupport till leasingförare på vårt trevliga kundföretag i Täby. Det innebär att underlätta förarnas arbete genom bland annat att administrera olika ärenden samt ta inkommande serviceärenden och samtal.

      Företaget och tjänsten
      Vår kund erbjuder leasing av fordon till företag både i Sverige och internationellt i 43 länder. På det trevliga kontoret i Täby kyrkby arbetar idag 80 personer och du kommer ingå i en förarsupportavdelning bestående av sex andra härliga och positiva kollegor.

      Tjänsten är på heltid med start omgående. Konsultuppdraget är under 6 månader med mycket goda möjligheter till förlängning.

      Arbetsuppgifter
      Dina arbetsuppgifter består till största del av att hantera inkommande samtal och förfrågningar från förarna. Du kommer också att ha diverse administrativa uppgifter som alla ligger till grund för att underlätta kundernas vardag.

      I rollen har du bland annat följande arbetsuppgifter:

      • Svara på inkommande samtal till gruppen och behandla ärendet
      • Ansvara för drivmedelskortshanteringen så som beställning av nya kort, förnyelsekort och utskick av nya kort
      • Ansvara för posthantering, ta emot och dela ut post internt
      • Ansvara för utskick av information vid uppstart och orderbekräftelser till förare
      • Administrera förarbyten och allt kopplat till denna process
      • Uppdatera kostnadsställen och kontrollera betalningar
      • Registrera om och ställa av återlämnade bilar

      Kvalifikationer
      För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:

      • Gymnasieutbildning
      • God datorvana och förmåga att hantera stora mängder inkommande ärenden, via telefon och mail
      • Goda språkkunskaper i Svenska och Engelska, både muntliga såväl som skriftliga
      • Goda kunskaper i Excel, meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Access

      Personliga egenskaper
      Som person är du social, ansvarstagande, utåtriktad, driven, flexibel och har en god kommunikativ förmåga. Du har en stor vilja att lära dig nya saker, är serviceinriktad och ser alltid lösningar i stället för problem. Du har en mycket god organisationsförmåga och är en noggrann och strukturerad administratör.

      Arbetstid/Varaktighet
      Heltid/ Start omgående - 6 månader med mycket goda möjligheter till förlängning.

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

       

      Nyckelord: kundservice, kundservicemedarbetare, customer service, bil, bilbranschen, kundtjänst, support, förarsupport