Kontor/Administration

2018-12-10

Teknisk projektkoordinator till företag i Kista

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2019-01-09 | 29 dagar kvar

      Är du en kommunikativ projektkoordinator med tekniskt intresse och kompetens? Då kan vi ha helt rätt jobb för dig!

      Vår kund är en global koncern med över 40 000 anställda i 100 länder vilket gör dem till en av de största aktörerna i branschen.
      Företaget arbetar med bland annat provning, inspektion och certifiering och hjälper sina kunder att förbättra prestanda, effektivisera tillverkning och logistikkedjor, övervinna hinder och minska risker vid tillträde till nya marknader. I Sverige har företaget ca 500 anställda och de flesta är baserade på huvudkontoret i Kista. 

      Tjänsten
      I rollen som projektkoordinator ingår du i en avdelning tillsammans med 8 kollegor där ni tillsammans hjälper internationella företag genom utrednings- och researcharbete att få ut sina produkter på den globala marknaden. Tjänsten innefattar breda kontaktytor där du kommer vara i kontakt med kollegor, internationella kunder, leverantörer och certifieringsorgan över hela världen. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt och förväntas pågå 6 månader med möjlighet till förlängning. 

      Arbetsuppgifter
      Som projektkoordinator har du bland annat följande arbetsuppgifter:

      • Arbeta och ansvara för parallella projekt av varierande karaktär och produkter 
      • Sammanställa och granska dokument, ta in offerter, lägga beställningar samt handlägga certifieringsansökningar
      • Research och samla in underlag gällande krav som gäller för produkter på olika marknader 
      • Daglig kontakt med globala kunder och myndigheter 
      • Medverka på möten med projektledare, ingenjörer och kunder

      Kvalifikationer 
      För att passa i rollen som projektkoordinator ser vi följande bakgrund som lämplig:

      • Eftergymnasial utbildning, gärna inom teknik alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
      • Flytande i svenska och engelska
      • Tidigare erfarenhet av administration och kundkontakt

      Som person är du självgående, noggrann och analytisk samt flexibel och initiativrik, Du tycker om att arbeta inom det tekniska området och trivs med både kundkontakt och administration. 

      Arbetstid/Varaktighet
      Heltid/Tillsvidare. Detta är ett konsultuppdrag via Placera Personal under 6 månader med möjlighet till förlängning

      Intresse för tjänsten?
      Låter detta som den rätta tjänsten och företaget för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss redan idag. Vi gör löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: teknik, kista, koordinator, projekt, projektkoordinator